<b>Foodora</b> is vanaf vandaag gestopt en daarom hoef jij <i>niet te koken</i>

Vandaag kregen om half 5 alle gebruikers van Foodora hetzelfde mailtje: Vincent Hosman (MD Foodora Nederland) deelt mee dat vanaf heden Foodora niet meer actief zal zijn in Nederland. Een verwarrend mailtje later is nog niet echt duidelijk waarom zij stoppen. Sit back, relax en lees waarom 15 oktober een prima dag is om uit te roepen als nationale Vandaag kook ik niet dag. Of eh. Misschien toch week?


Laten we eerlijk zijn: een verwarrend mailtje is het op zijn minst. Het feit dat er nog altijd even trouw ‘Anna van Foodora’ als afzender staat, maar dit keer niet Anna maar Vincent Hosman als ‘was getekend’ het mailtje eindigt, is pas het begin. Daarnaast wordt er nergens duidelijk wáárom deze dienst stopt, alleen dat zij stoppen en het echt perfect goed doen in Nederland. Ja. Geloof jij het?

Concurrentie

Ik dook dan ook direct achter mijn laptop om uit te zoeken wat hier gaande is. Het gekke is… Foodora groeide best snel de afgelopen jaren! Foodora was actief in meerdere steden. Denk aan Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Haarlem, Leiden en ook in Eindhoven. In al deze steden kon je vrij regelmatig de beroemde fuchsia roze boksen voorbij zien komen. Met pas 3 jaar eten thuisbezorgen onder de riem, zijn de grootste Nederlandse steden bijna allemaal al in de ban van “Anna van Foodora”. Waarom stopt een van de grotere bezorgdiensten met het bezorgen van vegan hamburgers, mac no-cheeses en vele andere gerechten die je nodig hebt op een brakke zondag? Simpel: ze kunnen niet mee komen met de concurrentie.

Als ik zelf mijn telefoon erbij pak zie ik al zeker 3 andere opties naar Foodora, waarvan er 2 een duidelijkere, positieve manier hebben van met mij communiceren in de app. Kortom: de Nederlandse markt van maaltijden thuisbezorgen is redelijk verzadigd. De aangewezen boeman? Takeaway.com, het bedrijf dat wij kennen als Thuisbezorgd.nl. Nederland heeft niet alleen afscheid moeten nemen van Foodora, ook landen als Australie, Frankrijk en Italië worden vermoedelijk verkocht door het moederbedrijf van Foodora Nederland.

 

Nationale ik kook niet dag eh… Week!

Voel jij je nu er afscheid moet worden genomen van onze roze icoon ook zo.. Leeg? Hol? Hongerig? Neem de tijd om te rouwen over deze heftige inpact en grijp dat moment direct aan om even flink achteruit te gaan zitten en niet meer van die bank af te komen! Vandaag is het tijd om níet te koken, sterker nog.. Neem een weekje vrij en steun die overgebleven bezorgbikkels! Als ware moraalridder (kuch, kuck) ga ik vandaag voor het oranjegeel van Thuisbezorgd en misschien morgen wel voor het zwart met groen van hun concurrent. Koop even een halfuurtje van je dag terug en help die zielige mensen die op die fietsen door weer en wind jóuw geweldige vegan hamburgers thuisbezorgen aan een iets zekere toekomst. Want hé, ze hebben gelukkig wel voor de juiste bezorgdienst gekozen – voor alsnog…

Doe je mee? Tag @onlinenative of gebruik #onlinenative en laat me weten wat jij vanavond eet!

 

 

3
Change language