<b>9 gram proteïnen</b> per snack met edamame

Truth been told: de eerste keer dat ik edamame kreeg voorgeschoteld trok ik mijn neus op. De groene peulen waren helemaal slap gekookt! Er zat geen smaak aan en geen bite. Ik had deze groene bonen dan ook al snel afgeschreven. Tot ik dit recept tegen kwam. Met een beetje tegenzin heb ik het geprobeerd, maar voor ik het wist was mijn snackschaaltje leeg. Wat is dit goed! Zoveel smaak, ik ben er gek op!

Soms heb je van die dagen in het weekend dat je een luie bui hebt, heel veel blogs te typen hebt of gewoon even lekker een avond met de meiden bij zou willen kletsen. Alle drie de activiteiten gaan toch altijd een stuk soepeler met een schaaltje snacks binnen handbereik. Al heeft een zak chips als ik me al slap voel, niet direct voorkeur… Gelukkig zijn er edamame! Met dit recept kun je jezelf een proteïne overload snacken. 9 gram proteïne per portie; hoe goed is dat?!

De ingrediënten

  • Bereidingstijd: 30 minuten | Voor 4 personen (of 1 giga snack-bui)
  • 300 gram edamame
  • Scheutje sesamolie
  • Scheutje sojasaus
  • Zwart sesamzaad
  • Wit sesamzaad
  • Kom
  • Oven
  • Bakplaat + bakpapier

Het recept

Verwarm de oven op 200 graden en zet de bakplaat + bakpapier vast klaar.

Meng ondertussen de edamame met sojasaus en de sesamolie in een kom. Spreid de edamame over de bakplaat en zet ze 15 minuten in de oven.

Haal ze daarna uit de oven en strooi wat zwart en wit sesamzaad over de groene bonen. Doe de bakplaat nog even 5 minuten terug.

Pel de bonen en eten maar! Vergeet niet een restjes-bakje neer te zetten. Zo kun je de schillen direct in het nieuwe bakje achterlaten.

9
Read it your way